Соціально-психологічна служба закладу
Соціально- психологічна служба – це спільна діяльність психолога та соціального педагога.
Основне призначення служби- психологічний і соціальний супровід дитини, надання їй психологічної, соціальної допомоги, вміння організувати її навчання, виховання, реабілітацію і адаптацію в суспільстві.
Мета: сприяння розуміння дітьми через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина України.
Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально- виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоровۥя, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.
Основні завдання психологічної служби
Основні завдання психологічної служби полягають у:
сприянні повноцінному розвитку особистості, учнів на кожному віковому етапі, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
Основними видами діяльності психологічної служби є:
Соціальний педагог у своїй діяльності виконує такі функції:
– діагностичну:
вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів (вихованців), мікроколективу
(класу чи референтної групи), шкільного колективу в цілому, неформальних молодіжних об”єднань; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім”ї та сімейного виховання,
позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей та підлітків;
– прогностичну:
прогнозує на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних
сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення
особистості;
– консультативну:
дає рекомендації (поради) учням, батькам, вчителям та іншим особам з питань
соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об”єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних
життєвих обставинах;
– захисну:
забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє
їхні інтереси у різноманітних інстанціях (служби у справах неповнолітніх, міліції, суди тощо);
– профілактичну:
переконує учнів в доцільності соціально значимих норм та правил поведінки, ведення
здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;
– соціально-перетворювальну:
надає соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської
молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій дітей; сприяє соціальному і професійному визначенню
особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
– організаційну:
координує діяльність та взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання; сприяє
соціально корисній діяльності дітей і підлітків; формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.
Специфіка функцій соціального педагога потребує безперервного самовдосконалення,
широкої поінформованості, обізнаності, ерудиції, глибоких спеціальних знань. Соціальний педагог маєбути цікавим для оточення.
На відміну від звичайного педагога у навчальному закладі, в роботі соціального
педагога першорядну роль відіграє не навчальна, а виховна функція, функція соціальної допомоги і захисту.